неділю, 8 листопада 2015 р.

Завдання на конкурс ім. П. Яцика

ЗАВДАННЯ
для проведення І (шкільного) етапу
Міжнародного конкурсу
з української мови ім. Петра Яцика

5клас
1.Складіть і запишіть діалог між п’ятикласниками про їхню участь у житті класу (7 реплік).                                    6 балів
2. Доберітьсиноніми до слів:                              4 бали
Оберігати ____________________________________________________
обрамляти ____________________________________________________
ласощі _________________________________________________________
квартира _____________________________________________________
3. Запишіть слова в алфавітному порядку: наближатися, навчати, навзнак, наприкінці, наодинці, нехтувати, новина, ниць, нижній, ніжний.                   4 бали
4. Складіть і запишіть 4 речення зі вставним словом, яке виражає невпевненість у тому, про що повідомляється.                       4 бали
5.Пригадайте й запишіть 4 прислів’я (приказки) зі словом ніс, серце.             4 бали
6.Напишіть легенду чи казку про соняшник.                12 балів                                          


6 клас
1. Пригадайте й запишіть 5 фразеологізмів, у яких згадано предмети побуту.       5 балів
2.Доберіть: два архаїзми та два історизми. Розтлумачте їхнє значення. З 2 на вибір складіть речення.                                            6 балів
3.Запишіть власні назви в такій послідовності: назви країн, назви міст, назви річок. Поясніть написання слів Бразилія, Вифлеєм.        6 балів
Голландія, Лісабон, Єрусалим, Бразилія, Калькутта, Аддис-Абеба, Вифлеєм, Міссісіпі, Сирія, Люксембург, Міссурі, Андорра, Ніцца, Уссурі.
4. Складіть і запишіть діалог між шестикласниками про їхню участь у житті класу (7 реплік).                                 6 балів
5. До іншомовних слівдоберіть синоніми – власне українські слова.    
Аргумент, процент, журнал, контроль.           4 бали                                     
_______________________________________________________________
6. Складіть і запишіть висловлювання про зимовий ліс, уживаючи слова в переносному значенні: срібний, сивий, крижаний, свинцевий, сіється, ллється, сердиться.                   12 балів








                           
7 клас
1. Доберіть до поданих фразеологізмів синоніми-пояснення (одне слово):         5 балів
Даватися взнаки____________________________________________________
Бра́ти до се́рця ____________________________________________________
Поверну́ти сло́во наза́д______________________________________________
Лама́ти кри́гу______________________________________________________
на па́льцях перелічи́ти_____________________________________________
2. Подумайте, чи існує різниця в значенні слів вчиняти – чинити. Аргументуйте.       4 бали
3. Складіть і запишіть діалог між семикласниками про їхню участь у житті класу (8 реплік).              6 балів
4. Укажіть, якого стану належать дієприкметники: піднятий, опале, опрацьований, очікуваний, залитий, обгорнений. З трьома на вибір складіть речення.         6 балів
5. Надпишіть частини мови. Зробіть морфологічний розбір виділеного слова. 6 балів
Чебрець – оберіг. Чебрець український росте в нашій місцевості. Квітує з травня до осені. Квіти блідо-рожевого кольору. Вони надзвичайно пахучі, багаті на нектар. Чебрець часто згадується в піснях, застосовується в медицині… (І.Соколов).
6. Складіть висловлювання на тему: «Хто не має        коріння, той як перекотиполе».        12 балів
                                                                                                                         
8 клас
1. Складіть діалог між восьмикласником та йогодвоюрідним братом, який постійно мешкаючи за кордоном, вперше приїхав до родичів у Запоріжжя.       У репліках гостя використайте якнайбільше прикметників із префіксом пре-, у репліках господаря – якнайбільше дієслів із префіксом при- (10 реплік).  8 балів
2. Доберіть до поданих фразеологізмів синоніми-пояснення:               5 балів піднімати збро́ю _____________________________________________
підніма́ти дух ____________________________________________________
піднімати голос ___________________________________________
піднімати го́лову ______________________________________________
піднімати но́са ____________________________________________
3. Напишіть історію про старовинну річ, яка зберігається у вашій родині (рушник, ікона, коштовності тощо). Уживайте неозначено-особові речення.                          8 балів
4. До російських сталихсловосполучень доберіть українські відповідники.       5 балів
Два сапога пара ___________________________________________
Двух мнений быть не может _________________________________
Четвертое измерение ________________________________________
Пятое через десятое _________________________________________
Одно из двух ______________________________________________

5. У формі зв’язної розповіді розкрийте зміст висловлювання: «Ранні пташки росу п’ють, а пізні – слізки ллють».      12 балів
                                                                        
9 клас
1. Складіть діалог міждев’ятикласником та йог одвоюрідним братом, який постійно мешкаючи за кордоном, вперше приїхав до родичів у Запоріжжя.       У репліках гостя використайте якнайбільше прикметників із префіксом пре-, у репліках господаря – якнайбільше дієслів із префіксом при- (10-12 реплік).               8 балів
2. Укладіть словничок фразеологізмів, до складу яких входять числівники. До фразеологізмів доберіть синоніми-пояснення.   6 балів
3. Напишіть історію про старовинну річ, яка зберігається у вашій родині (рушник, ікона, коштовності тощо). Уживайте пряму мову.            8 балів
4. Поясніть, чому складний прикметник південно-східний пишеться через дефіс, а південноукраїнський – разом. Обґрунтуйте свою думку за допомогою правила.         4 бали
5. Визначте, від яких прикметників вищого ступеня порівняння утворено подані дієслова. Складіть за зразком словотворчі ланцюги.           5 балів                         
Зразок. Густішати – густіший – густий.                                           
Дорожчати –, розумнішати – , меншати – , тоншати – , дешевшати –, злішати – , добрішати – , холоднішати – , ширшати  – , погіршити – .
6. Складіть висловлювання на тему: «Вплив мовлення на імідж людини». 12 балів      
10 клас

1. Запишіть п’ять прислів’їв (приказок) про навчання. Використовуючи їх, складіть діалог. (12-14 реплік).   8 балів
2. Укладіть словничок фразеологізмів, до складу яких входять імена. До фразеологізмів доберіть синоніми-пояснення.      6 балів      
3. Складіть план твору-роздуму на тему: «Що вище: істина чи дружба?»             8 балів
4. Поясніть уживання великої та малої літери в словосполученнях Південно-Східна Азія й північно-східний вітер. Наведіть власні приклади подібних словосполучень (до 5).                  4 бали
5. Змоделюйте антонімічні пари слів так, щоб друге слово вживалося з префіксом пре-чи при-. Поясніть правопис префіксів. 5 балів                                                    
Забуття –, воля – , будити – , явний – , перебільшувати – , відліт – , відштовхувати – , відмінусовувати – , сповільнювати – , світанок – .

6. Складіть висловлювання на тему: «Роль жінки в історії української держави».    12 балів









11 клас

1. Складіть діалог між одинадцятикласником та його ровесницею, яка виграла гран-прі на всеукраїнському конкурсі краси. У репліках використайте компліментарні формули (12-14 реплік).       8 балів                                                                       

2. Поясніть лексичне значення слів доброта та добро. Розкрийте значення фразеологізмів добре серце, навчати добра й розуму, у добрі руки віддати.              6 балів

3. Складіть опис ранку в місті майбутнього. Уживайте складнопідрядні речення різних видів.               8 балів
                                                                                             
4. Складіть і запишіть речення, в яких у ролі звертання виступали б іменники історія, пам'ять, правда, щирість, людяність, радість. Чи є ці звертання риторичними? Поясніть.           7 балів
                                                                                    
5. Доберіть іншомовні назви проміжних сторін світу до слів північно-західний і північно-східний. Поясніть їх правопис.         4 бали
                                                       
6. Складіть висловлювання на тему: «Щоб пізнати людину, треба з нею пуд солі з’їсти (Народна творчість)».                 12 балів
                                                                          




Немає коментарів:

Дописати коментар

Дякуємо, що завітали до нас