ЗАВДАННЯ
для проведення
І (шкільного) етапу
Міжнародного
конкурсу
5клас
1.Складіть і запишіть діалог між п’ятикласниками про їхню участь у житті класу (7 реплік). 6 балів
2. Доберітьсиноніми
до слів: 4 бали
Оберігати ____________________________________________________
обрамляти ____________________________________________________
ласощі _________________________________________________________
квартира
_____________________________________________________
3. Запишіть слова в алфавітному порядку: наближатися, навчати, навзнак, наприкінці,
наодинці, нехтувати, новина, ниць, нижній, ніжний. 4 бали
4. Складіть і запишіть 4 речення зі вставним словом, яке виражає невпевненість у тому, про що повідомляється. 4 бали
5.Пригадайте й запишіть 4
прислів’я (приказки) зі словом ніс,
серце. 4 бали
6.Напишіть легенду чи казку про соняшник. 12 балів
6 клас
1. Пригадайте й запишіть 5 фразеологізмів, у яких згадано предмети побуту. 5 балів
2.Доберіть: два архаїзми та два історизми.
Розтлумачте їхнє значення. З 2 на вибір складіть речення. 6
балів
3.Запишіть власні назви в такій
послідовності: назви країн, назви міст, назви річок. Поясніть написання слів Бразилія, Вифлеєм. 6 балів
Голландія, Лісабон, Єрусалим, Бразилія, Калькутта, Аддис-Абеба, Вифлеєм,
Міссісіпі, Сирія, Люксембург, Міссурі, Андорра, Ніцца, Уссурі.
4. Складіть і запишіть діалог між шестикласниками про їхню участь у житті класу (7 реплік). 6 балів
5. До іншомовних слівдоберіть синоніми – власне українські слова.
Аргумент, процент, журнал, контроль. 4
бали
_______________________________________________________________
6. Складіть і запишіть висловлювання про зимовий ліс, уживаючи слова в переносному значенні: срібний, сивий, крижаний, свинцевий,
сіється, ллється, сердиться. 12 балів
7 клас
1. Доберіть до
поданих фразеологізмів синоніми-пояснення (одне слово):
5 балів
Даватися взнаки____________________________________________________
Бра́ти до се́рця
____________________________________________________
Поверну́ти сло́во наза́д______________________________________________
Лама́ти кри́гу______________________________________________________
на па́льцях перелічи́ти_____________________________________________
2. Подумайте, чи існує різниця в значенні слів вчиняти – чинити. Аргументуйте. 4 бали
3. Складіть і запишіть діалог між семикласниками про їхню участь у житті класу (8 реплік). 6 балів
4. Укажіть,
якого стану
належать дієприкметники: піднятий, опале, опрацьований, очікуваний,
залитий, обгорнений. З трьома на вибір складіть речення. 6 балів
5. Надпишіть частини мови. Зробіть морфологічний розбір виділеного слова. 6 балів
Чебрець – оберіг. Чебрець український росте в нашій місцевості. Квітує з травня
до осені. Квіти блідо-рожевого кольору. Вони надзвичайно пахучі, багаті на нектар. Чебрець часто згадується в
піснях, застосовується в медицині… (І.Соколов).
6. Складіть висловлювання на тему: «Хто не має коріння, той як
перекотиполе». 12 балів
8 клас
1. Складіть діалог між восьмикласником
та йогодвоюрідним братом, який постійно мешкаючи за кордоном, вперше приїхав до
родичів у Запоріжжя. У репліках гостя використайте якнайбільше прикметників із префіксом пре-,
у репліках господаря – якнайбільше дієслів із префіксом при- (10 реплік). 8 балів
2. Доберіть до поданих фразеологізмів
синоніми-пояснення: 5 балів піднімати
збро́ю _____________________________________________
підніма́ти дух ____________________________________________________
піднімати голос ___________________________________________
піднімати го́лову ______________________________________________
піднімати но́са ____________________________________________
3. Напишіть історію про
старовинну річ, яка зберігається у вашій родині (рушник, ікона, коштовності тощо).
Уживайте неозначено-особові речення. 8 балів
4. До російських сталихсловосполучень доберіть українські відповідники. 5 балів
Два сапога пара ___________________________________________
Двух мнений быть не может _________________________________
Четвертое измерение ________________________________________
Пятое через десятое _________________________________________
Одно из двух ______________________________________________
5. У формі зв’язної розповіді розкрийте
зміст висловлювання: «Ранні пташки росу п’ють, а
пізні – слізки ллють». 12 балів
9 клас
1. Складіть діалог міждев’ятикласником
та йог одвоюрідним братом, який постійно мешкаючи за кордоном, вперше приїхав
до родичів у Запоріжжя. У репліках гостя використайте якнайбільше прикметників із префіксом пре-,
у репліках господаря – якнайбільше дієслів із префіксом при- (10-12 реплік). 8 балів
2. Укладіть словничок фразеологізмів, до складу
яких входять числівники. До фразеологізмів доберіть синоніми-пояснення. 6 балів
3. Напишіть історію про старовинну річ, яка зберігається у
вашій родині (рушник, ікона, коштовності тощо). Уживайте пряму мову. 8 балів
4. Поясніть, чому складний прикметник південно-східний пишеться через дефіс, а південноукраїнський
– разом. Обґрунтуйте свою думку за допомогою правила. 4 бали
5. Визначте, від яких прикметників вищого ступеня порівняння утворено подані дієслова. Складіть за зразком словотворчі ланцюги. 5 балів
Зразок. Густішати – густіший – густий.
Дорожчати –, розумнішати – , меншати – , тоншати – , дешевшати –, злішати – ,
добрішати – , холоднішати – , ширшати –
, погіршити – .
6. Складіть висловлювання на тему: «Вплив мовлення на імідж людини». 12 балів
10 клас
1. Запишіть п’ять прислів’їв
(приказок) про навчання. Використовуючи їх, складіть діалог. (12-14 реплік). 8 балів
2. Укладіть словничок фразеологізмів, до складу яких входять імена. До фразеологізмів доберіть синоніми-пояснення. 6 балів
3. Складіть план твору-роздуму на тему: «Що вище: істина чи дружба?»
8 балів
4. Поясніть уживання великої та малої літери в словосполученнях Південно-Східна Азія й північно-східний вітер. Наведіть власні приклади подібних словосполучень (до 5). 4 бали
5. Змоделюйте антонімічні пари слів так, щоб друге слово вживалося з префіксом пре-чи
при-. Поясніть правопис префіксів. 5 балів
Забуття –, воля – , будити – , явний – , перебільшувати – , відліт –
, відштовхувати – , відмінусовувати – , сповільнювати – , світанок – .
6. Складіть висловлювання на тему: «Роль жінки в історії української держави». 12 балів
11 клас
1. Складіть діалог між одинадцятикласником
та його ровесницею, яка виграла гран-прі на всеукраїнському конкурсі краси. У репліках використайте компліментарні формули (12-14 реплік). 8
балів
2. Поясніть лексичне значення слів доброта та добро. Розкрийте значення фразеологізмів
добре
серце, навчати добра й розуму, у добрі руки віддати. 6 балів
3. Складіть опис ранку в місті майбутнього. Уживайте складнопідрядні речення різних видів. 8 балів
4. Складіть і запишіть речення, в яких у ролі звертання виступали б іменники історія, пам'ять, правда,
щирість, людяність, радість. Чи є ці звертання риторичними? Поясніть. 7 балів
5. Доберіть іншомовні назви проміжних
сторін світу до слів північно-західний
і північно-східний. Поясніть їх правопис. 4
бали
6. Складіть висловлювання на тему: «Щоб пізнати людину, треба з нею пуд солі з’їсти (Народна творчість)».
12 балів
Немає коментарів:
Дописати коментар